To już pewne - pociągi z Piły do Poznania pojadą szybciej

03.08.2017

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#piła   #remont   #modernizacja   #inwestycja   #pkp   

Pod koniec wakacji rozpocznie się przebudowa linii kolejowej nr 354 Poznań Główny – Piła Główna. Wymiana niemalże 130 km szyn kolejowych pozwoli na skrócenie podróży na tej trasie o 40 minut. To jednak niejedyna dobra wiadomość. Remontu doczekają się wszystkie perony na pilskim dworcu kolejowym, a przy każdym przejściu podziemnym umieszczone zostaną windy. Planowany jest także zakup nowoczesnego taboru kolejowego.

 

3 sierpnia wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak, prezydent Piły Piotr Głowski i wicestarosta pilski Stefan Piechocki przekazali informacje o ustaleniach dotyczących inwestycji  mających na celu usprawnienie podróżowania koleją do stolicy Wielkopolski. Oprócz wymiany torów na trasie Piła Główna – Poznań Główny oraz remontu peronu trzeciego, z którego odjeżdżają pociągu do Poznania, zaplanowano modernizację pozostałych peronów, która realizowana będzie w ramach odrębnego projektu. Zakończenie pierwszej z inwestycji zaplanowane jest na 5 czerwca 2019 r., a druga przebiegnie w latach 2019-20. Czy w związku z tym podróżnych czekają utrudnienia? Na niedogodności trzeba być przygotowanym między 15 marca a 4 maja 2018 roku, kiedy przebudowywane będą stacje Wargowo i Oborniki. Wprowadzona zostanie komunikacja zastępcza. Z kolei od 5 maja do końca sierpnia 2018 roku będą przebiegać prace między Piłą a Obornikami, dlatego na tym odcinku podróżni również będą musieli skorzystać z komunikacji zastępczej.
 

W ciągu najbliższych 3 lat pilanie doczekają się nie tylko usprawnionego połączenia między Piłą a Poznaniem i odnowionych peronów, ale także udogodnień dla niepełnosprawnych. Prezydent Piły zapowiedział, że na każdym peronie pojawi się szyb windowy. Przejścia podziemne zostaną zmodernizowane tak, by pogodzić ich zabytkowy charakter z nowoczesnością. Wojciech Jankowiak zadeklarował, że po remoncie ponadstukilometrowej trasy na peron trzeci wjedzie ponad dwadzieścia par pociągów w ciągu doby. Do tej pory zły stan techniczny torów na tym odcinku pozwalał tylko na jedenaście połączeń. Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego zdradził także, że połączenia między Piłą a Poznaniem obsługiwać będą po remoncie Koleje Wielkopolskie, a nie, jak obecnie – Przewozy Regionalne.


- Cieszę się, że nasze starania o realizację tej inwestycji właśnie się finalizują. Pierwsze spotkania w tej sprawie miały miejsce kilka lat temu, gdy pracowałem jeszcze w Senacie RP. Od tego czasu konsekwentnie zmierzaliśmy do obranego przez nas celu. Ta inwestycja jest dużą szansą dla pilan i mieszkańców północnej Wielkopolski. Skrócenie czasu przejazdu z pewnością zachęci wiele osób do przerzucenia się z samochodu na transport kolejowy. Ja sam też tak zrobię – powiedział prezydent Piotr Głowski.


Wykonawcą prac budowlanych jest firma PORR Polska Construction S.A. Wartość kontraktu wynosi 596 550 000 zł brutto. Projekt jest finansowany wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni oraz Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

To może Cię także zainteresować:
Remont Szkoły Podstawowej nr 4 a rozpoczęcie roku szkolnego
Policyjna intuicja
Uprawiali konopie, ale do czasu

red. | źródło: Marika Naskręt, UM Piły